Recept; Champignonsoep

Champignonsoep van mijn mama vindt ik het lekkerst maar ik wou hem nu eens zelf maken en ik had champignons en melk over dus dat was ideaal.

Benodigdheden voor 2 liter:
250 gr champignons
1200 ml water
700 ml melk
110 gr boter
110 gr bloem
4 runderbouillonblokken
peper naar smaak

Laat de boter smelten in een grote pan. Doe de bloem er langzaam bij en blijf het geheel roeren tot het loslaat van de zijkanten en een soort papje is. Giet het water en de melk erbij, blijven roeren. Breek de bouillonblokken en doe ze erbij. Als het kookt voeg je de champignons toe en laat je het al roerend nog een 10 minuten zachtjes doorkoken.

Eet smakelijk!

4 thoughts on “Recept; Champignonsoep

Ik lees jullie reactie graag

