Barcelona dag 1

Vrijdagavond lag ik vroeg op bed want mijn wekker stond op 03:00. Natuurlijk was die wekker niet nodig want ik deed geen oog dicht. Spanning, opwinding, vreugde en verdriet hielden mij wakker. Waarom? Spanning omdat ik voor het eerst op vakantie ging met het vliegtuig, geen idee wat ik kon verwachten. Opwinding en vreugde; we gaan op vakantie en ik ga een mooie stad zien. Verdriet; wij gingen naar Barcelona zonder Donder en Sweety. Gelukkig werden ze enorm goed verzorgd door papa, mama en Rianne.

We vlogen vanaf Rotterdam, wat voor ons ideaal is want dat is lekker dichtbij en lekker rustig. Het vliegen was echt spannend! Gelukkig zat mijn mannetje naast me zodat ik zijn hand kon fijn knijpen. Mijn vriend zei toen we geland waren dat dit zijn ergste vlucht ooit was geweest en eigenlijk had ik het erger verwacht, het leek of ik heel de tijd in een trein zat. Ik heb tijdens de vlucht heerlijk naar Pink – Truth About Love geluisterd en gelezen in Vaarwel mijn liefste van Petra Nemcova.

Geland in Barcelona verwacht je zon maar het enige wat we zagen was regen en wolken gelukkig kwam mijn koffer enorm snel en namen we de taxi naar het hotel. We mochten pas om twee uur in de kamer dus gingen we wandelen. Binnen no-time waren we zeiknat maar we hadden wel al veel gezien tijdens onze wandeling en nat worden tijdens een vakantie is veel minder erg. Ik kon alleen niet fotograferen met die regen en natuurlijk verdwaalden we ook op de eerste dag want we hadden geen plattegrond bij ons, gelukkig wel een telefoon dus maar even de GPS aangezet om een beetje een richtinggevoel te krijgen. Half 2 checkten we in en konden we naar de 6e verdieping. Een heerlijke rustige kamer met een grote badkamer waar we gelijk van gebruik hebben gemaakt want we konden wel wat warmte gebruiken. Alles was zeiknat zelfs mijn cameratas was helemaal doorweekt.

In de avond zijn we weer in de regen een stuk wezen wandelen dit keer wel met een paraplu maar die hield lang niet alle regen tegen. We zijn heerlijk gaan windowshoppen en daar heb ik zoveel moois gezien, helaas had ik alleen een klein zakcamera bij me. Onderweg ook een hapje gegeten en hapje bedoel ik echt letterlijk want het spaanse eten is niet aan mij besteed. Ik zag pasta shrimps staan maar het leek meer op een johma salade bakje en dat was niet zo goed voor mij.

4 thoughts on “Barcelona dag 1

Ik lees jullie reactie graag

