Lezen; Suzanne Vermeer – Après-ski

Een jonge vrouw weet eindelijk wat ze wil in het leven: skilerares worden. Totdat ze merkt hoe gevaarlijk dit werk kan zijn… Ik las Après-ski van Suzanne Vermeer.

In het huis van de familie Dijkstra is de spanning om te snijden. Sinds kort woont de drieëntwintigjarige Manon na een verbroken relatie weer thuis. Haar ouders en jongere zus Fleur, die in alles haar tegenpool is, vinden haar maar een losbol, die niets serieus aanpakt. Toch gaan ze, volgens traditie, ook dit jaar weer met het hele gezin op wintersport naar Oostenrijk.

Op de tweede dag van hun vakantie wordt de blauwe piste ontregeld door een snowboarder die dwars door een skiklasje heen schiet. Manon aarzelt niet en redt een meisje dat van schrik op de zwarte piste afstormt. Haar reddingactie valt op en ze wordt door de leiding van de skischool gevraagd om voor hen te komen werken. Het ongeval blijkt pas het begin te zijn van serie akelige incidenten. Wat begon als een droombaan voor Manon, verandert algauw in een nachtmerrie…

Een enorm lekker boek, het komt rustig op gang, het zijn korte hoofdstukken en wanneer je wat actie wilt komt het en kan je het boek niet meer wegleggen. Dit was het eerste boek wat ik las van Suzanne Vermeer en het zal ook niet de laatste zijn want De bestemming en Cruise liggen in de kast nog op mij te wachten. Het verhaal is niet voorspellend, behalve dat je weet dat het voor sommige mensen goed gaat aflopen maar dat heeft elk boek. Het boek draagt de titel thriller maar ik voeg het meer onder de categorie actie.

One thought on “Lezen; Suzanne Vermeer – Après-ski

  1. Hmm… Misschien moet ik toch eens een boek van ‘haar’ gaan lezen. Ik weet het niet, tot nu toe trekt het me gewoon niet. Maar je recensie klinkt wel heel positief.

Ik lees jullie reactie graag

