Een ochtendje Blijdorp

Even een dagje extra vrij is zo lekker en soms zo nodig. Zo ook na het weekend van Manuscripta. Mijn wekker ging alsnog vroeg want mijn mannetje moest wel werken. Maar niet lang erna vertrok ook ik maar niet richting werk. Ik ging met mijn camera naar Diergaarde Blijdorp.

Net voor negenen arriveerde ik voor de gesloten hekken, samen met een handje vol mensen stond ik te wachten tot we naar binnen mochten. Wat een rust heerst er in het park als je als eerste naar binnen stapt. Je hoort alleen de geluiden waar het om gaat en geen gillende mensen, kinderen.

Voor vandaag war er een missie; de lelie met zijn enorme bladeren en de vlindertuin. Natuurlijk kwam ik op mijn route daar naartoe nog veel moois tegen. Zo had de ijsbeer net eten gekregen en stond een gier super mooi bovenop een berg stenen. Een verblijf waar ik eigenlijk nooit in ga maar ik was er gewoon stil van zo mooi als hij erbij stond. Dus ik ben het verblijf binnen geglipt, foto’s genomen en er weer snel uitgegaan.

Bij de waterlelie kan je heerlijk zitten en genieten van de vogels die af en toe voorbij komen. Ongeveer 30 minuten ben ik daarbinnen geweest en ik heb geen mens gezien zo heerlijk om even te kunnen genieten van zoiets moois zonder gestoord te worden.

De vlindertuin is in de ochtend enorm druk, de vlinders vliegen allemaal enorm druk door het verblijf heen opzoek naar eten en een geschikt blad om op te zitten.


Een ochtendbezoekje aan de dierentuin is zeker aan te raden, ik kon veel zien en ook nog heerlijk rustig buiten een krantje lezen.

 

 

 

3 thoughts on “Een ochtendje Blijdorp

  1. Wat een prachtige foto’s! Daar word ik ook even helemaal stil van. Lijkt me geweldig, zo’n bezoekje op de vroege ochtend. Wij hebben een abonnement op de dierentuin hier in Amersfoort, maar als ik ga, is dat eigenlijk altijd met mijn zoon. En die is zo enthousiast, dan is het meteen niet rustig meer 😉

Ik lees jullie reactie graag

