Lezen; Boekenlegger of ezelsoor

Er zijn enorm veel soorten boekenleggers. Dan zou je toch denken dat iedereen die een boek heeft een boekenlegger heeft. Niet dus want nog steeds zie ik mensen die ezelsoren maken in hun boeken.

De foto hierboven is laat dus een ezelsoor zien en dit heb ik alleen gedaan voor de foto en bij een tijdschrift dat weg ging anders had ik het niet gedaan.

Een ezelsoor in mijn boek is echt een crime. Dan zoek ik liever waar ik was dan dat ik dat doe. Ik heb enorm veel boekenleggers, hierboven zijn er een paar te zien. In nood gebruik ik een zakdoekje, papiertje of paperclip maar nooit een ezelsoor.

Mijn favoriete boekenleggers. Met een nieuwe erbij die gesigneerd is door Esther Verhoef.

Wat ben jij? Een boekenlegger of ezelsoor?

 

 

 

12 thoughts on “Lezen; Boekenlegger of ezelsoor

  1. Boekenlegger!!! Ik draag altijd veel zorg voor mijn boeken, dus zal het nooit in mijn hoofd halen om een ezelsoor te maken. Ik heb heel veel leuke boekenleggers, alleen raak ik ze altijd kwijt…

  2. Ik ben een ezelsoor. En ik maak ook ezelsoren bij stukken die ik mooi vind. Tsja, het is ‘maar’ papier denk ik dan. Ik vind het er juist wel leuk uitzien, op het einde heb ik dan allemaal ezelsoren.
    Maar vroeger vond ik het ook helemaal niks hoor en als iemand anders een ezelsoor in mijn boek maakt dan baal ik daar ook van.

  3. Ik beide. In boeken van die dunne pockets enzo doe ik vaak een ezelsoor, maar die lees ik een keer en dan geef ik ze weg. In boeken die ik leen bij de bieb of boeken met meer “waarde” doe ik een boekenlegger.

  4. Boekenleggers tot ze versleten zijn. Enkele gebruik ik niet, die ligt in de kast bij de boeken waar ze bij horen. Voor mijn verjaardag heb ik een leuke geborduurd boekenlegger gekregen, een meisje die op boeken zit, met tekst, so many books, so little time 🙂 Ik was wel op gegeven moment met ezeloortjes in de weer omdat ik citaten wilde overschrijven. Maar irriteert me toch, dus nee, houd het op boekenlegger en klein schriftje 🙂

Ik lees jullie reactie graag

