Lezen; Anna McPartlin – Mijn hart op slot

Een enorm slechte gewoonte. Een nieuw boek lees ik vaak sneller dan de hele stapel die er nog licht. Sommige boeken liggen al drie jaar te wachten om gelezen te worden. Best sneu. Vorige week liet ik jullie al mijn nieuwe aanwinsten zien. Ik ben begonnen met Mijn hart op slot en las hem in drie dagen uit.

Emma en haar vrienden hebben een leuk leven. Ze zijn jong en succesvol, de toekomst lacht hen toe. Maar een wild feestje eindigt plotseling in een tragedie. Emma’s partner John, met wie ze al twaalf jaar gelukkig is, verongelukt. Haar wereld is beroofd van alle licht en hoop. Emma wil haar bed niet meer uit, ook al zijn haar vrienden er voor haar. Zoals Clodagh, haar stoere hartsvriendin, de pasgetrouwde Anne en Richard en de charmante Seán, Johns beste vriend. Maar vooral hij kan Emma niet troosten. Eerst moeten zij allemaal, net als Emma, in het reine komen met de gevolgen van die fatale nacht.

Het boek heeft me vanaf het begin tot het einde geboeid. Het verhaal is fris en anders dan de meeste boeken met dit onderwerp. er zitten trieste stukken in maar over het algemeen heb ik dit boek gelezen met een glimlach op mijn gezicht. Natuurlijk zijn er een aantal dingen voorspelbaar maar dat vond ik totaal niet hinderlijk.

Ik ga binnenkort eens kijken of deze schrijfster nog meer leuke, mooie boeken heeft geschreven.

Op dit moment (als het nu zondag is) ben ik op #Manuscripta heerlijk naar boeken kijken, luisteren naar schrijvers en al het nieuws voor het komende boekenseizoen horen.

 

 

 

4 thoughts on “Lezen; Anna McPartlin – Mijn hart op slot

  1. Ik geloof dat ik dit boek een keer in mijn handen heb gehad of zelfs heb gekocht… Maar blijkbaar vond ik het toch niet zo wat, want ik kan me niet herinneren dat ik het heb (uit)gelezen. Of ik word dement, kan natuurlijk ook.

Ik lees jullie reactie graag

