Actief: Warming-up

De deur uitrennen en pas weer stoppen als je weer bij je voordeur bent is geen goed idee. Je lichaam krijgt een enorme piekbelasting te verduren. Het effect van je training is weg en je maakt grote kans op overbelasting.

Je lichaam moet zich voorbereiden; de lichaamstemperatuur moet omhoog, spieren beter doorbloed, gewrichten gesmeerd, zoiets als een auto die op gang moet komen en niet gelijk weg kan racen. Ik start meestal met wandelen en dan steeds sneller. Afhankelijk van het weer is de tijd dat ik wandel. In de winter wat langer dan in de zomer.

Een aantal andere warming-up oefeningen zijn hoge knieën, achteruit lopen en butt-kicks.
Wat doe jij als warming-up?

 

 

 

One thought on “Actief: Warming-up

  1. Ik doe meestal rekken en strekken van tevoren. Sommigen zeggen dat dit niet goed is, maar ik loop toch een stuk fijner dan.

    Mijn vriend doet trouwens triatlon en zit ook bij een atletiekvereniging. Hij doet voordat ‘ie gaat lopen helemaal geen warming-up. Dus hoe dat nou zit.

Ik lees jullie reactie graag

