Actief; Hardloopschoenen

De belangrijkste en waarschijnlijk de duurste aankoop voor het hardlopen zijn de schoenen. Ik begon met schoenen die al een ruime twee jaar in de kast stonden. Deze schoenen waren nooit aangemeten of goed gepast want ik had ze gehad van mijn oude werk en ze zaten wel oké. Na twee weken en zes keer lopen voelde oké niet goed meer.

In de winkels allemaal enorm leuke schoenen maar niet geschikt voor hardlopen. Toch wil ik er ook nog een beetje leuk uitzien en wil ik geen witte schoenen. Opeens zag ik ze zwart met paars, echt super gaaf maar voordat ik ze ging passen even gevraagd of ze wel voor hardlopen geschikt waren en dat was zo. Eenmaal aan mijn voeten wist ik gelijk dat ze goed waren. Ik kreeg gelijk het gevoel dat ik wou hardlopen.

Het verschil was met hardlopen ook zeker te merken. Het lopen ging lekkerder, het voelde veel steviger en ik kwam zachter neer op de grond. Dus doe je aan of ga je hardlopen bekijk dan je schoenen eens goed. Goede schoenen zijn het halve werk ze vanen namelijk ook de klap voor je knieën op.

Vanavond als de temperaturen iets gezakt zijn trek ik mijn heerlijke schoentjes weer aan en ga ik weer enorm rustig van start. Waarschijnlijk 8x 1 minuut lopen afgewisseld met 2 minuten wandelen.

 

 

 

3 thoughts on “Actief; Hardloopschoenen

  1. Mooie schoenen!!
    Ik moet ook eens nieuwe aan laten meten. Mijn schoenen zijn ook nog van mijn vorige “werkgever” ze zitten voor mijn gevoel nog steeds goed. Maar ik denk dat ik het verschil pas zal gaan merken als ik nieuwe, betere aan mijn voeten heb zitten 🙂
    Suc6 vanavond.

Ik lees jullie reactie graag

