Bloggers die mij inspireren 1; Chezzelia.com

Bloggers die mij inspireren is een nieuw onderwerp op mijn blog. Eén keer in de maand zal ik een blogger uitlichten die mij inspireert. De blogs en de personen erachter zullen heel verschillend zijn want bijna geen één blog is hetzelfde.

Vandaag trap ik af met Chezzelia.com de blog van Zélia. Op 14 Okto­ber 2010 is ze begonnen met  bloggen. Rond maart 2011 kwam ik haar blog tegen. Mijn eerste indruk was gelijk goed, een rustige lay-out, mooie foto’s, korte teksten, leuke onderwerpen.

Wat ze veel en graag doet is fotograferen en dit zie je ook terug op haar blog verder is ze  afgestudeerd als interieu­rar­chi­tect, is Frans maar woont alweer 20 jaar in Nederland

Chezzelia.com is een blog waar fotografie centraal staat. Drie onderwerpen zijn bij mij favoriet om te kijken en lezen en zal ik even toelichten.

  1. Haar zelfportretten omdat ze nooit zomaar een foto maakt maar er echt moeite voor doet een sfeer neer te zetten. Dit kan zijn met make-up of een bepaalde lichtval.
  2. Like that picture waarin Zélia foto’s van diverse fotografen laat zien die haar inspireren. Er zitten er altijd wel één of twee tussen waarnaar ik blijf kijken en zo ook weer een nieuwe fotograaf ontdek. Onderstaande foto koos ik gelijk weer uit als favoriet. Zoveel emotie in één foto.
  3. Het onderwerp Healthy & sport zijn heerlijke actieve blogjes over hardlopen, voeding, bewegen, afvallen en alles wat er nog meer mee te maken heeft. Door één van deze blogjes heb ik nu mijn Nike horloge. Zélia legde namelijk heel goed uit hoe hij werkte en juist ook de dingen die ik wou weten. (Nog steeds heb ik geen spijt van mijn aankoop.)

Naast deze drie onderwerpen komen er ook andere onderwerpen voorbij zoals de Vogue verzameling, tripjes naar Parijs, Noa (de hond) en Coco en Loulou (de katten) die natuurlijk enorm vaak het slachtoffer zijn van haar camera.

Als laatst wil ik nog iets melden wat ze begin deze maand heeft gedaan en echt heel gaaf is. Zélia vroeg in juli via haar blog mensen voor een fotoshoot om haar portfolio uit te breiden. Begin deze maand vonden die fotoshoots plaats en die zijn super mooi geworden. De shoot No 2 met Rachel heeft bij mij de meeste indruk gemaakt, maar de foto’s van Chantal zijn ook erg mooi.

Dus wil je ook geinspireerd worden door Zélia neem een kijkje op haar blog.

4 thoughts on “Bloggers die mij inspireren 1; Chezzelia.com

Ik lees jullie reactie graag

