Grafisch; Typometer

Vorige week moest ik een expeditie bagage label maken. Hiervoor had ik een voorbeeld gekregen maar kwam ik slecht uit de diktes van de lijnen en de font grootte. Een typometer was geen overbodige luxe. Mijn oude schoolspullen heb ik gelukkig nog bewaard en daar lag hij netjes in de envelop.

Een typometer is een soort liniaal waarmee de lettergrootte en/of -hoogte gemeten kan worden. De liniaal bevat een mm liniaal, vaak gebruikte lijndiktes in picapunten, regeltransport meter en 2 kolommen met oplopende korpsen.

Binnen no time had ik al mijn nodige gegevens. Ik had niet gedacht dat ik nog eens dit handige liniaaltje ging gebruiken. Binnenkort maar eens kijken wat voor moois er nog meer tussen ligt.

 

 

 

2 thoughts on “Grafisch; Typometer

Ik lees jullie reactie graag

