Actief: Hoe gaat het nu met hardlopen?

Vorig jaar pakte ik na jaren mijn hardloopschoenen uit de kast. De eerste meters waren even doorkomen maar met mijn start to run schema zou het helemaal goed komen. Het liep lekker met mijn schema en ik besloot goede hardloopschoenen te kopen. Even later ook een outfit en wat maakt een paar schoenen en een outfit een verschil met lopen.

Een nieuw jaar starte en ik had een doel gesteld; de hemelvaartsdagloop. Helaas kon dit niet doorgaan door een maand ziekte en daarna ervan herstellen was ik helemaal uit mijn ritme. De weg terug duurde lang, sinds ik ziek ben geweest moeten er dingen anders en dat heeft tijd nodig. Zo moet ik erg opletten wat ik eet en heb ik veel meer rust nodig. Door die twee dingen gaat het derde belangrijke punt sporten soms niet door. Met pijn ga ik namelijk niet lopen en wanneer mijn lichaam te moe is neem ik geen risico want een kans op een blessure is dan groter omdat ik niet alert genoeg ben.

Op dit moment probeer ik minimaal drie keer in de week te lopen. Wel rustig want mijn achillespees werkt niet helemaal mee. Hij is nogal kort en ik loop (liep) elke dag van 8 tot 6 gemakkelijk op 10 cm hakken en dat is niet goed voor je spieren. Soms loop ik 1 km omdat ik gewoon heel even moet en de andere keer 3 km met gemak afhankelijk hoe alles aan voelt.

Vorige week was een top week. Hierboven zie je wat ik gelopen heb, elke keer weer een stukje verder, een woensdag kwam ik zelfs zeiknat terug van de regen. De druppels konden me niet tegenhouden om mijn km te maken en het resultaat was een heerlijk gevoel na afloop.

Ik wil een schema gaan maken zodat de 5 km ook weer makkelijk te doen is en ik naar de 6, 7, en 8 km kan gaan werken. Wanneer ik ga meedoen aan een hardloopwedstrijd weet ik nog niet. Het lijkt me wel erg leuk dus misschien maar eens kijken of er ook korte afstanden zijn om het eens te proberen.

2 thoughts on “Actief: Hoe gaat het nu met hardlopen?

  1. Ah super dat het zo goed gaat. Zelf ben ik ook weer begonnen. Toevallig staat er nu een blogje klaar om gepost te worden. Ook over mijn loop ervaring 🙂
    Heerlijk he als je kleding je niet in de weg zit en het gewoon lekker gaat!

Ik lees jullie reactie graag

