Lezen; Michel van Egmont – Gijp

Als je niets verwacht,
kan het ook niet tegenvallen.

Bovenstaande zin komt uit het boek Gijp Van Michel van Egmont. Een zin waarnaar je naar zou moeten leven want dan zijn veel dingen veel leuker. Zo ook dit boek. Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, ik hoorde alleen maar positieve reacties maar ben er niets verwachtend in gaan lezen.

Gijp gaat over oud-profvoetballer en één van de populairste voetbalanalisten René van der Gijp. Michel van Egmond schreef met ‘Gijp’ een intiem portret over de hoogte- en dieptepunten van de analist, maar vooral over zijn vermogen om te relativeren. De zelfbenoemde vliegende inzinking van Van der Gijp, die hem maanden van het scherm hield, loopt als rode draad door het persoonlijke portret.

Het is een heerlijk boek wat lekker makkelijk leest, ik hoorde René van der Gijp praten en lachen terwijl ik aan het lezen was. Zijn standaard tekstjes zoals; Lekker toch? Niet dan? Ja Toch? Darom joh! Maak je niet druk he, ouwe reus, komen ook voor in het boek.

Het boek is zeker een aanrader als je Vi kijkt en daardoor ook René van der Gijp kent als analist. Ik heb er in ieder geval enorm van genoten.

 

 

 

One thought on “Lezen; Michel van Egmont – Gijp

Ik lees jullie reactie graag

