Lezen; Manuscripta

Al een aantal jaar hoor ik over manuscripta alleen ben ik nog nooit gegaan. Vorig jaar was het tegelijk met het boekenfestijn en dat stond al gepland. Dit jaar nog geen plannen dus ga ik zondag 2 september samen met mijn zus een dagje naar Manuscripta.

Manuscripta vindt plaats in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het is de jaarlijkse opening van het boekenseizoen. Wat ik er kan verachten; Nieuwe titels van het komende seizoen, boekpresentaties, podiumoptredens, signeersessies, previeuws van boekverfilmingen en nog veel meer.

De eerste namen van optredende auteurs op Manuscripta zijn bekend. Onder anderen René Appel, styliste Dyanne Beekman, Britta Bolt (pseudoniem voor thrillerduo Britta Böhler & Rodney Bolt),Gouden Strop-winnaar Bram Dehouck, Nico Dijkshoorn, Anna EnquistRonald Giphart, Renske de Greef, Arthur Japin, Oek de Jong, Geert Mak, kinderboekenauteur Michelle Paver, Simone van der Vught en Tommy Wieringa worden geïnterviewd, lezen voor, gaan met elkaar in gesprek, signeren en beantwoorden vragen van hun lezers. Vanuit het buitenland komen onder anderen bestsellerauteur Carlos Ruiz Zafón, het breiende schrijversduo Arne & Carlos en Julian Barnes, winnaar van de Europese Literatuurprijs 2012 voor zijn boek Alsof het voorbij is. Meer namen worden later bekendgemaakt.

Ga je ook of ben je wel eens geweest?

4 thoughts on “Lezen; Manuscripta

  1. Ik ben er nog nooit geweest, kende het zelfs niet. Zal hier in België vast niet zo bekend zijn. Jammer dat Amsterdam niet echt in de buurt is, anders had ik graag een kijkje genomen. Ik hou het dus ook bij het Boekenfestijn, dat komt regelmatig ook naar België.

  2. Ik ben vorig jaar geweest en wil dit jaar ook graag gaan. Ik wacht alleen nog met kaartjes kopen voordat ik het programma weet want ik kan nog geen dag kiezen..

Ik lees jullie reactie graag

