Lezen; Daphne Deckers – Manlief

66 columns gebundeld in een boek met als onderwerp het intrigerende spanningsveld tussen mannen en vrouwen. In Manlief zijn de beste columns van Daphne Deckers over mannen, seks en relaties gebundeld.

Op een humoristische wijze bespreekt Daphne Deckers een breed scala aan onderwerpen, zoals. ‘De favoriete seksuele fantasiefiguur van mannen? Dat blijkt de verpleegster te zijn. Op de tweede plaats komt het kamermeisje en op de derde plaats de stewardess. Verzorgen, zuigen en bedienen: de mannelijke belevingswereld in een notendop.’

Enorm herkenbare columns zijn De handtas en Bedpret. Bedpret gaat namelijk over de ruimte die mannen in beslag nemen in bed ik denk dat we daar allemaal wel ervaring mee hebben.

Manlief leest enorm makkelijk weg en bijna elke column tovert een glimlach op mijn gezicht. De columns bestaan uit twee hooguit drie bladzijdes en zijn heerlijk om voor het slapen gaan nog even te lezen.

Eenentwintig boeken heeft Daphne Deckers geschreven en Manlief was mijn tweede columnboek van haar en het zal ook niet mijn laatste boek zijn. De boeken over moeder zijn en zwanger zijn laat ik nog zeker een aantal jaar achter wegen maar de andere zal ik zeker snel gaan lezen.

 

3 thoughts on “Lezen; Daphne Deckers – Manlief

Ik lees jullie reactie graag

