Actief; Nike+ SportWatch GPS

Vorige week kreeg ik genoeg geld voor mijn verjaardag dat ik naar de Nike winkel kon om de Nike+ SportWatch GPS te kopen. Dit Nike horloge is speciaal ontwikkeld voor hardlopers. De GPS-ontvanger werkt samen met de Nike+ sensor in de schoen om tijdens het rennen uiterst nauwkeurige gegevens over tempo en afstand te geven.

In het doosje zit de Nike+ SportWatch GPS, Nike+ Sensor (shoe pod), USB kabel en een mini handleiding.

Toen ik zondag thuis kwam ben ik hem gelijk gaan gebruiken. Eerst zorg je dat je een Nike+ account aan maakt, de horloge oplaad en dan de Nike+ sensor in je schoen en naar buiten even wachten tot de sensor en de GPS gevonden is en je kan beginnen. De Nike+ sensor stop je in je schoen, bij Nike hebben ze daar ruimte voor gemaakt. Ik heb Asics schoenen en plaats hem onder de flap omdat ik hem daar totaal niet voel en de gegevens nog steeds goed worden ontvangen.

Toen ik terug kwam na 1 km (om hem te testen want was echt rot weer) heb ik hem aangesloten aan mijn computer hij gaat gelijk synchroniseren en daarna kom je op de Nike+ website. Mijn rondje klopte alleen heel jammer dat mijn gegevens in Miles staan ipv kilomters. De volgende dag ben ik weer gaan lopen alleen toen ging het niet helemaal goed want toen ik mijn horloge aansloot zag ik een hele andere route en daarom besloten die te verwijderen. Later op de avond had ik wel weer mijn goede route na 2 km extra lopen om te checken of de horloge goed werkt.

Op het horloge kan je je hardloopgeschiedenis (tot 50 runs) bekijken en ook je persoonlijke records. Je kan personalisatie- en motivatiefuncties aan je hardloopbeleving toevoegen, waaronder geluiden, uitdagingen, herinneringen en meer. Rechtstreeks via je computer of Mac verbinding met http://www.nikeplus.com. Ik heb dit nog niet gedaan maar ga het binnenkort uitvinden hoe dat werkt.

Het horloge laad je op met de bijgeleverde USB kabel je hebt na volledige oplading 8 uur hardlooptijd met GPS en sensor ingeschakeld. Standby tot 50 dagen (vermeld op TomTom website).

Mijn beoordeling na hem 7 keer gebruikt te hebben is heel positief. Het is fijn om zonder telefoon te kunnen hardlopen, ik kan gelijk zien hoe ver ik ben, hoe hard ik loop, hoe lang ik al loop en hoeveel calorieën ik verbrand. Al vind ik dit laatste het minst belangrijke. Een minpuntje vindt ik de website ik zie wel dat ik KM kan selecteren maar hij slaat het niet op, gelukkig staat mijn horloge wel op KM. Een ander nadeel is dat hij vrij groot is gelukkig dan wel weer licht maar ik moet erg aan het formaat wennen.

Hebben jullie ook dit of een ander horloge voor het hardlopen? Als iemand me trouwens kan helpen met KM op de website dan hoor ik het graag.

3 thoughts on “Actief; Nike+ SportWatch GPS

  1. Ja ik ken het horloge! Mijn zus heeft het horloge en ik vind hem echt leuk!
    Ik heb eerst even de app voor mijn Iphone gedownload.
    Miles kan je volgens mij wel veranderen in kilometers;)
    Heel veel plezier ermee tijdens het rennen.

Ik lees jullie reactie graag

