Lezen: Esther Verhoef – Déjà Vu

Vorig jaar las ik rond deze tijd Erken mij van Esther Verhoef. Dit boekje was het geschenk tijdens maand van het spannende boek in 2009. Erken mij had mijn interesse gewekt naar deze schrijfster dus toen ik Déjà Vu kreeg was ik blij. Vindt ik de schrijfster nog steeds prettig na een heel boek te hebben gelezen?

Hoe ver ga jij voor je idealen? 

Het boek gaat over Eva Lambregts die haar baan als journaliste bij de krant kwijtraakt, ze besluit om een week eerder naar haar beste vriendin toe te gaan zodat ze daar kan nadenken en praten over wat ze nu moet. Dianne woont sinds een half jaar in een klein dorpje in Frankrijk.
Bij aankomst treft Eva echter een verlaten huis aan. Ze vertrouwt erop dat Dianne snel van zich zal laten horen en neemt haar intrek in het huis. Maar Dianne laat niks van zich horen niet via mail of telefoon.
In het dorp gebeuren vreemde dingen. Wie sluipt er ’s nachts door de bossen rond de woning, en waarom reageren de dorpelingen zo vijandig? Eva wil weten wat er met Dianne is gebeurd, ze gaat op onderzoek uit maar dan gebeuren er nog vreemdere dingen.

Een thriller over vriendschap en verraad, volwassen worden en de prijs van idealisme.
“Iedereen noemt zich vriend,
maar dwaas wie er zich op verlaat.
Niets is algemener dan de naam,
niets is zeldzamer dan de zaak.”

In ongeveer een week heb ik dit boek uitgelezen en dat is voor mij best snel. Elke keer pakte ik het weer om een hoofdstuk te lezen. Ik vond het een heerlijk boek, de gebeurtenissen zijn niet zo voorspelbaar en het is fijn geschreven. Dit zal zeker niet mijn laatste boek zijn van Esther Verhoef.

One thought on “Lezen: Esther Verhoef – Déjà Vu

Ik lees jullie reactie graag

