Actief; Nike Speed Rope

Twee weken geleden schreef ik al een stuk over touwtjespringen. Hierin kon je o.a. lezen dat een plastic springtouw het beste is want katoen is erg traag en leer rekt uit. Mijn katoenen springtouw was inderdaad traag waardoor het niet helemaal fijn ging. Zondag heb ik de katoenen versie vervangen door de Nike Speed Rope.

Het touw is erg lang als je hem koopt maar dit kan je aanpassen door de handvatten los te draaien en het touw in te korten. De ideale lengte is tot de oksel als je er met twee benen op staat. Ik heb hem nu ingekort maar waarschijnlijk maak ik hem nog iets korter omdat hij nog net iets te lang is.

Ik heb de Nike Speed Rope nu twee keer gebruikt en hij is erg fijn en werkt echt beter als een katoenen springtouw. De handvatten zijn zacht en liggen comfortabel in de hand. Als het touw hard gaat hoor je het ook suizen wat ik zo’n heerlijk geluid vind als ik aan het touwtjespringen bent.

Het springtouw kost € 15.- en is op meerdere websites te koop ik hem hem in de Nike store in Rotterdam gekocht.

Ik lees jullie reactie graag

