Lezen; 36x Paulo Coelho

Het boekje 36x Paulo Coelho kocht ik in een pakket samen met het tijdschrift Happinez. Happinez is ook de uitgever van dit boekje.

36x Paulo Coelho bevat een verzameling impressies en gedachtes uit het boek “Als een rivier”. Van deze schrijver had ik wel eens gehoord maar nog nooit wat gelezen en ik was er wel benieuwd naar dus toen ik in de supermarkt stond om de nieuwe happinez te halen en ik het exemplaar zag met dit boekje erbij was voor mij de keuze simpel.

De vormgeving van het boek is enorm mooi, vrolijk, rustgevend en passend. Het formaat is lekker handzaam zodat hij makkelijk in een tas gaat.

Wat vindt ik er nu van?
Dit kleine boekje van net geen honderd bladzijdes maakt me nieuwsgierig naar meer van Paulo Coelho. De teksten zijn inspirerend, je gaat er van nadenken en ik wou meer lezen. Neem bijvoorbeeld deze twee stukjes;

“We beschikken altijd over de middelen om de stormen die het leven voor ons in petto heeft te trotseren, maar meestal liggen ze ergens diep in ons hart opgeslagen waardoor we er enorm veel tijd mee kwijt zijn ze te vinden. En als we ze dan vinden is het te laat. Dus laten we voorbereid zijn anders missen we de slag of verliezen we de strijd.”

“Jammer dat mensen alleen maar verschillen zien, verschillen die hen scheiden. Als ze met meer liefde zouden kijken zouden ze eerst en vooral zien wat ze gemeen hebben.”

Twee stukjes die je al tot nadenken gaan zetten en anders gaat kijken tegen bepaalde dingen.

 

 

 

Ik lees jullie reactie graag

