Lezen; Boekenkast

Dromen zijn mooi en dromen kun je waar maken maar één droom zal waarschijnlijk altijd een droom blijven. In één van mijn favoriete Disneyfilms Belle en het Beest zit mijn droom, mijn droomboekenkast want mijn prins heb ik al gevonden.

De eerste boekenkast in de film is in de plaatselijke boekwinkel/ bibliotheek. Enorm fijn een wand met boeken en een trap ervoor die overal langs kan glijden. Deze boekenkast is wel reëel vooral omdat er nu al beneden rond de 250 boeken in de kast staan en dan staan er boven nog een paar in dozen. Maar deze boekenkast heeft niet mijn voorkeur. De boekenkast die ik wil is eigenlijk een kleine bibliotheek in een huis. Hele wanden vol met boeken en met een tussenverdieping, een tafel om aan te lezen, een open haard met een heerlijke stoel erbij.

De boeken zouden staan verdeelt in categorieën; romans, chicklit, jeugd-, kinder-, kook-, kunst-, teken-, film-, detectives, horror-, strip-, sprookjesboeken en tijdschriften. Mijn tekenboeken zouden zelfs een afdeling hebben met een tekentafel erbij om te kunnen tekenen.

Ik zou al helemaal weten hoe het er uit zou zien, een walhalla voor boekenliefhebbers. Maar zo als ik al zei zal dit altijd een droom blijven maar dat is ook zo heerlijk aan een droom daar kan ik over blijven fantaseren, verbeteren en bijvullen.

One thought on “Lezen; Boekenkast

Ik lees jullie reactie graag

