Just keep going

De meeste dagen loop ik van 6 tot 7 uur omdat ik overdag gewerkt heb. Op een zaterdag wil ik wel eens om 8 uur mijn schoentjes aanhebben. Even opwarmen gaat dan meestel wel maar eenmaal een paar meter aan de loop en de steken in mijn zij geven aan dat ik moet stoppen.

Soms verlaag ik dan mijn tempo of pas ik mijn loop schema aan maar niet altijd wil dit helpen dus dan keer ik weer om richting huis. Wanneer ik in de middag een nieuwe poging waag gaat het goed.

Ik denk dat dit met een ritme te maken heeft. Op een werkdag zijn mijn spieren al enorm opgewarmt en ook mijn lichaam is dan al heel de dag actief. In de ochtend heeft mijn lichaam nog niks tot weinig gedaan en dan opeens wordt er “veel” van gevraagd.

Wanneer ik nu in de ochtend ga lopen zorg ik voor een goed ontbijt, half uurtje rust, een warming-up gevolgd door 5 minuten flink wandelen en dan kan de training langzaam van start.

Hebben jullie hier ook last van en wat doe je eraan?

 

Foto: asics

 

One thought on “Just keep going

  1. Toen ik nog op een hardloopclubje zat begon de training ’s ochtends om 9 uur. Dankzij een hele goede en stevige warmingup (oa stevig lopen en oefeningen) had ik er nooit zoveel last van. Behalve dan van mijn scheenbenen, maar dat had helaas niets met het tijdstip te maken..

Ik lees jullie reactie graag

