Lezen; Tablet of boek

Sinds ik de Samsung tab 10.1 heb lees ik af en toe een boek of tijdschrift op mijn tab. Een prettige ervaring vindt ik het nog niet maar het voordeel is het gewicht en veel boeken bij elkaar.

Voordelen van een tab zijn: geen extra boekenkast nodig, makkelijk mee te nemen, geen licht nodig, aan te passen letters, het gewicht.

Nadelen van de tab zijn: het echte boek lees gevoel is er niet, even snel kijken hoeveel bladzijdes je nog moet gaat niet zo gemakkelijk, in de zon lezen is niet fijn door de weerkaatsing.

Dus voor echt lezen heb ik liever een boek van papier maar af en toe de tab voor het gemak. Lezen jullie weleens via een tab of e-reader?

5 thoughts on “Lezen; Tablet of boek

  1. Ik heb een tablet nooit geprobeerd, maar sta heel vaak te twijfelen of ik toch geen e-reader zal kopen, maar krijg mezelf toch nooit zover. Een gewoon boek klopt gewoon beter in mijn hoofd 🙂

  2. Er zit een verschil tussen een tab en een reader. Een reader leest net als een boek. Dus kan gewon in de zon. Maar in het donker heb je dus net als bij een echt boek een lampje nodig. Een nadeel is wel dat je inderdaad niet zo makkelijk kunt zien hoeveel je nog moet. afgezien van het aantal paginas dat onderin het scherm vermeld staat… 😦

  3. Ik heb sinds dinsdag de ipad en vandaag een korte verhalen bundel uitgelezen. Het is niet zoals een echt boek en ik twijfel nog wat ik fijner vind.. Al zal ik nooit volledig overstappen naar ebooks

Ik lees jullie reactie graag

