Jodi Picoult – De andere broer

Na negentien minuten gelezen te hebben wist ik dat ik nog een boek van Jodi Picoult wou lezen. Het werd de andere broer. Elk vrije moment bracht ik door met dit boek, liep ik de deur uit zonder ging ik terug om hem te halen. Ik denk dat het gelijk weergeeft wat ik van het boek vond.

Het verhaal gaat over Jacob die wordt beschuldigd van moord. Jacob is alleen geen normale jongen, hij is geobsedeerd door forensisch onderzoek en hij heeft asperger wat een vorm van autisme is. Het boek laat je duidelijk merken wat asperger is en zo kan ik me de situaties ook inbeelden wat erg fijn is.

Je volgt het verhaal door de ogen van de hoofdpersonen Emma de moeder, Theo de broer, Oliver de advocaat en ook af en toe door de agent en de vader. Elke keer lees je vanuit een ander persoon wat in dit boek mij erg makkelijk af gaat en prettig leest. Een nadeel vind ik dat tijdens het proces wordt er een beetje teveel de nadruk op Asperger gelegd en wordt het een beetje irritant maar dan heb ik die stukjes gewoon overgeslagen.

Het boek vind ik een aanrader om te lezen en natuurlijk wil ik nu weer een boek van Jodi Picoult lezen in de hoop dat die ook zo goed is.

 

 

2 thoughts on “Jodi Picoult – De andere broer

  1. Ze schrijft echt mega goed… Ik ben nu bezig in: de tweede dochter en heb hiervoor het tere kind gelezen. Ze weet je te raken en te boeien met het verhaal. Dit verhaal staat zeker ook op mijn lijst. Welke heb jij hievoor gelezen?

Ik lees jullie reactie graag

