Illustrator – Jess Volinski

Jess Volinski illustrator van beelden met een combinatie van vloeiende vormen, bloemmotieven, en weelderige kleurpaletten. Als ik naar haar werk kijk wordt ik vrolijk, ik ben niet zomaar uitgekeken op bijna elk plekje is iets nieuws te zien.
Het gebruik van zwart met zachte kleuren in onderstaande foto vind ik erg fijn dat haalt de hardheid uit het beeld. De vormen zijn allemaal vloeiend en lopen in elkaar over zodat het lijkt of de fles bij de achtergrond hoort.

De illustraties worden voor meerdere doeleinden gebruikt zoals kaarten, notitieblokjes, boeken, inpakpapier, kleding en nog veel meer.

Onderstaande illustratie lijkt een gewoon krabbeltje maar wanneer ik dit zelf probeer komt het er echt niet zo uit als hieronder vloeiend, vrolijk en bij elkaar passend.

Op de website van Jess Volinski vindt je meer van haar werk bij het kopje portfolio. Erg fijn dat het onderverdeeld is in categorieën.

Deze illustratie behoort tot de categorie Layered Loveliness, de naam zegt het eigenlijk al laagjes, allemaal laagjes over elkaar heen en toch vormt het één geheel. Een andere leuke categorie is Sketches / Process. Je ziet hoe een tekening tot stand komt van schets tot eindproduct.

Voor het gebruik van deze afbeeldingen heb ik toestemming gevraagd aan de illustrator omdat op de afbeeldingen copyright zit. Het leuke was dat ik enorm snel een leuke reactie terug kreeg.

Ik lees jullie reactie graag

