Teledoc aldus Libelle

Op mijn mediabox kwam ik afgelopen dinsdag een leuke opname tegen genaamd Aldus Libelle. In januari werd deze uitgezonden door nederland 3. Gekeken had ik hem al maar interessant genoeg om weer aan te zetten en nu op te letten op andere dingen.

Aldus Libelle gaat over het oudste damesblad Libelle. Een jaar lang heeft regisseur ……… meegelopen op de redactie bij Libelle. Dit begin in december 2010 en eindigde indecente 2011. In december 2010 begonnen ze met het brainstormen over de kerstnummers. Dit gebeurt een jaar van te voren omdat ze in de zomer hierover niet willen en kunnen nadenken. In december ben je al in de kerstsfeer en gaat dit gemakkelijker.

Wat je allemaal te zien krijgt; brainstormsessies, blad nabespreking, fotoreportages, opmaak, interviews en besprekingen.

Het leuke vind ik dat je ook ziet dat er foto’à worden gemaakt in een steegje. De foto gaat over strandgevoel. Zo leuk dat het in een steegje gedaan wordt iets wat je dus zelf ook kan en van kunt leren door naar hun te kijken.

Op bovenstaande foto zie je de creativiteit die ze nodig hebben want het hele woord Libelle is met de hand getimmerd en ingevuld met wol. Voor het kerstnummer zijn de letters kerst van stof gemaakt. Het is geen effect op de computer maar gemaakt met naald en draad.

Waarom ik deze aflevering interessant vind?
Sinds kleins af aan las ik de Libelle bij opa. Eerst natuurlijk alleen Jan Hans en de kinderen en later de mode reportages en nog een paar kleine dingen. Libelle ken ik dus al een tijdje en het is dan ook leuk te zien hoe iets tot stand komt. Komt wel bij dat ik vak gericht het ook interessant vindt omdat er ook aspecten van opmaak, ontwerpen en creativiteit voorbij komen.

Wie droomt er nou niet van om bij een magazine te werken?

2 thoughts on “Teledoc aldus Libelle

Ik lees jullie reactie graag

