Persoonlijke update

Weer voor het eerst bloggen. Nu denk je vast voor het eerst? Ik heb elke dag een update gezien, ik ook en dat komt omdat ze ingepland stonden. (Behalve één dat was de WOT op donderdag.) Het was even veel werk maar nu kon ik even mijn blog met rust laten behalve natuurlijk de reacties lezen. De reden dat ik niet kon/wou bloggen is een kleine operatie.

Foto van voor de behandeling

Dinsdag 3 april moest ik om half 3 bij de paradontoloog zijn voor een flap-operatie. Bij een flap-operatie maakt de paradontoloog onder plaatselijke verdoving het tandvlees los en schuift het daarna opzij. Vervolgens wordt het ontstoken weefsel weggehaald.  Wat ik niet verwacht had was dat er ook bot weggehaald moest worden. Ik heb in totaal 2,5 uur in de stoel gelegen ipv 2 uur. Hoe ik me na deze operatie voelde kun je lezen in mijn WOT van 2 dagen erna.

Ik heb deze operatie laten doen omdat het elke keer ontstoken is en mijn tandvlees nooit is teruggetrokken wanneer ik mijn grote tanden kreeg. Ik doe dit dus niet om mooier te worden (dat is een fijne bijkomstigheid) maar om medische redenen.

Gisteren ben ik 3 dagen te vroeg begonnen met mijn tanden te poetsen. Mijn ondertanden mocht ik poetsen maar de bovenkant moest ik spoelen. Door het spoelmiddel werd mijn smaak aangetast en dat was ik zo zat dus de enorm zachte tandenborstel gebruikt en het gaat goed. Mijn voortanden voelen vreemd aan en zijn gevoelig maar dat zal nog wegtrekken. Volgende week worden mijn tanden schoongemaakt en gepolijst, twee maanden later komt er nog een nacontrole of alles goed gaat.

Lachen voelt trouwens ook nog erg vreemd en nep aan en mezelf zien is ook best vreemd.

Volgend jaar zal ik ook de onderkant laten doen. Gelukkig is die veel minder erg zoals ik tot nu toe denk/zie.

Het resultaat

One thought on “Persoonlijke update

  1. Pingback: April « Donder Design

Ik lees jullie reactie graag

