Photoshop; doordrukken

Een makkelijk en leuke gereedschap van Photoshop; doordrukken. Geinspireerd op traditionele fotografietechniek. Doordrukken wordt gebruikt voor opvallende effecten of om de licht-donkerbalans van een foto te herstellen.

Hier eerst mijn originele foto;


Op de foto is de bloem het belangrijkst, het licht heeft er voor gezorgd dat de bovenkant van de bloem erg licht is dus ga ik dit aanpassen.

In het gereedschappen palet vindt je een handje en dat is je doordrukken gereedschap, ik heb de instelling zoals hierboven gebruikt, af en toe wel een kleiner penseel gebruikt maar wel een zachte. Mijn belichting heb ik op 50% staan je kan hem ook op 70 of hoger zetten maar ik ga liever ergens twee keer overheen dan dat het gelijk te drastisch is soms met kleine stapjes heb je al enorme verschillen.

Het verschil is klein maar wel goed genoeg want zo zagen ze eruit met het oog.

 

One thought on “Photoshop; doordrukken

Ik lees jullie reactie graag

