WOT – vriend

Alweer de twaalfde #WOT, voor mij de elfde want vorige week sloeg ik hem over. Deze week ga ik weer gewoon verder en wat een mooi woord.

Vriend *persoon die vol genegenheid voor [iemand] of iets is ~ persoon die je vertrouwt en aardig vindt ~ Amice, Bekende, Compagnon, Gabber, Goede bekende, Jongen, Kameraad

Je hebt verschillende soorten vrienden. Vrienden die je dagelijks spreekt, vrienden die er altijd voor je zijn ook al spreek je ze maanden niet, vrienden om de vrienden, vrienden die nooit weggaan, dierenvrienden, en de vriend die er altijd is je knuffeldier.

Ik heb een vriend die luisterd altijd, oordeelt nooit, vindt niks gek, zal nooit iets doorvertellen en zal er altijd voor mij zijn. Pipeloentje. Bij mij sinds dag één, onafscheidelijk want op vakanties zal hij altijd mee blijven gaan.

Mijn andere vriend luisterd niet altijd, heeft een eigen wil, zit altijd op me te wachten voor het raam als ik thuiskom, krijgt graag kip in saus en vindt het leuk om me uit te dagen. Donder. Bijna drie jaar alweer geleden dat ik hem voor het eerst in mijn armen had en wist dat het mijn vriend zou worden.

De ik ben er altijd voor je vriend wat er ook gebeurt, wat je ook doet, zegt enz enz. Mijn zus Rianne. Bijna elke dag spreken we elkaar al is het maar even en elke donderdag eten we bij elkaar de ene week bij mij de andere week bij haar. Samen hebben we een abonnement genomen op de dierentuin om er zo vaak mogelijk samen heen te kunnen. We staan altijd voor elkaar klaar al is het midden in de nacht, ’s ochtends vroeg het maakt niks uit. O en mijn beste vriend pipeloentje heb ik ook van mijn zus gehad.

Dit vind ik persoonlijk de mooiste vriendschappen omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze overgaan, ik hoef alleen bang te zijn dat ze er ooit niet meer zijn (behalve pipeloentje die zal altijd bij mij zijn) maar daar staan we niet te lang bij stil nu ga ik genieten van ze en zo weer heerlijk koken voor mij en me zus want het is donderdag.

 

 

4 thoughts on “WOT – vriend

Ik lees jullie reactie graag

