Start to run

Ongeveer zes jaar geleden ging ik een paar keer per week met een vriendin wandelen en soms hardlopen. Langzaam is dit over gegaan. Drie jaar geleden ging ik verhuizen en door de stakingen met het openbaarvervoer genoodzaakt met de fiets te gaan (De km waren nu 6 minder als eerst). Heen en terug 11 km fietsen dat is wel te doen. Ik vond het heerlijk, voelde me vrij, niet afhankelijk van een bus en niet wagenziek. Dus toen de bussen weer reden bleef ik fietsen.

In september stopte ik met fietsen want ik had mijn rijbewijs gehaald en een autootje gekocht. Ik begon langzaam het ritje op de fiets te missen. Even lekker trappen, wind door mijn hoofd heerlijk. Maar dat was niet het enige ook de activiteit begon ik te missen. Het leek wel of ze het gehoord hadden want op mijn deurmat lag post van VGZ mijn zorgverzekeraar.

Via VGZ kon ik een paar lessen start to run downloaden. Gelijk gedaan en sinds die tijd ben ik weer van start gegaan en heeft het me niet meer los gelaten. Ondertussen heb ik alle lessen om de 5 km te halen en vind ik dit erg plezierig.

Tijdens de start to run lessen krijg je ook tips zoals goede kleding en schoenen maar ook tips met betrekking van eten en ademhaling. Na een paar lessen wist ik ook dat ik ermee verder wou gaan en heb toen mij oude niet comfortabele schoenen weg gedaan en enorm lekkere schoenen gekocht. Zelfs een hardloopbroek, jas en trui zijn in mijn kast beland maar ze liggen er vaker uit dan in.

Op deze website kan je een korte demo beluisteren

5 thoughts on “Start to run

  1. Ik heb start to run ook een tijdje gedaan, maar ik heb al van kleins af aan hele zwakke enkels waar ik door het hardlopen alleen maar meer last van kreeg.

  2. Pingback: Trainingsschema « Donder Design

Ik lees jullie reactie graag

