WOT – Precair

precair: pre – cair [pree` kèr] («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord onzeker, bedenkelijk, hachelijk, gevoelig, heikel, twijfelachtig

Het #wot woord van week 10 is precair. Een woord wat bij mij in eerste instantie niks naar boven brengt. Precair betekent onzeker, bedenkelijk, gevoelig, twijfelachtig deze vier woorden daar kan ik wat mee. Want deze vier woorden verwoorden hoe ik me soms voel als ik aan het fotograferen ben.

Op dagen als vandaag als het zonnetje schijnt ga ik graag naar buiten, zonnebrilletje op, tas om mijn schouder en camera in mijn hand. Klaar om al het moois te fotograferen wat ik tegen kom. Het eerste wat ik op mijn pad tegenkom is de klokken die net buiten mijn deur staan. Begin februari waren deze bedekt met mooie sneeuw en tegen een strak blauwe lucht. Leuk om te fotograferen dacht ik dus ik loop erheen. Vanuit de kerk zie ik al iemand kijken wat ik ga doen. Ik loop door en fotografeer de klokken maar ik vind het te saai dus vanuit een andere hoek eens proberen. Daar kwam het precaire gevoel. De blik van de persoon binnen kon ik voelen en dat bracht me aan het twijfelen, ga ik nu wel door mijn knieen en fotograferen? Toch ging ik fotograferen maar ik voelde me onzeker en heb daardoor 9 foto’s gemaakt waarvan 3 goede. Het maakte me dus gevoelig, onzeker, bedenkelijk en twijfelachtig en dat door één iemand die staat te kijken wat ik doe. Ik doe niks verkeerds ik wil alleen maar mooie dingen vast leggen.

Dit is één situatie maar zo zijn er meerdere want ook het fotograferen van andere huizen, tuinen of details ervan maakt me onzeker hoe de persoon reageert die er woont maar het gaat steeds beter ik doe het gewoon en binnenkort ga ik weer op pad met mijn camera en trek ik niks aan van andere mensen.

 

6 thoughts on “WOT – Precair

  1. Mooie blog, de klokkenfoto heel mooi! Ik vind 3 op 9 wel mooi, hoor. Of verwacht jij meer van jezelf? Ik ben soms blij met 1 op 10, 1 op 20… Met digitaal forgraferen is het allemaal niet zo precair, toch?

  2. Gewoon gaan met je toestel hoor, die foto van die klokken vind ik prachtig… en wellicht zag jij iets unieks, wat door die persoon nog nimmer zo gezien is… Heerlijk he om een mooie foto te maken, en als het dan ook nog lukt… en gezien de foto’s die ik hier zie op je blog hoeft je niet zo onzeker te zijn hoor… 😉

Ik lees jullie reactie graag

