Creatief; T-shirt met strik

Afgelopen zaterdag liet ik jullie een kijkje nemen in mijn schetsboek. Het zijn allemaal kleine projectjes die ik in een dag of een paar uurtjes kan doen. Het eerste project wat ik ervan gedaan heb is een t-shirt met een strik.

Voor wie het leuk vind zal ik hieronder in het kort maar met foto’s laten zien hoe je dit kunt maken.

Neem mooi dik lint en een matchende kleur draad. Maak twee lussen en zet ze vast.

Naai de beide lussen vast op de plek, naai de lange stukken niet vast dus twee stukjes van de strik vast op elkaar niet drie.

 

Neem een stuk lint dat kleiner is als je strik vouw deze zo dat je weer twee lussen krijgt en bevestig deze op je strik.

Neem een lort stuk lint wat om de strik heen past. Maak het nat en vouw het door midden en strijk het glad. Vouw hem weer open en maak het stukje weer natvouw hem nu zodat je krijgt wat je hieronder ziet (weet niet hoe zo’n vouw heet)

De losse stukken lint vouwen zoals hieronder en Naai het stukje gestreken lint vast.

Vergeet niet de speltjes die je eventussel hebt gebruikt weg te halen.

Nu kun je hem op je t-shirt bevestigen. Of natuurlijk iets anders leuks mee doen.

4 thoughts on “Creatief; T-shirt met strik

  1. Pingback: Creatief: T-shirt quote « Donder Design

Ik lees jullie reactie graag

