Creatief; windmolentjes

Windmolentjes doen me denken aan Scheveningen en de achtertuin bij mijn ouders. Op Scheveningen vindt je ze namelijk overal, groot, klein, gekleurd, enz, enz. Een enorm vrolijk gezicht. Als klein patriciaatje heb ik ook ooit een windmolentje gehad. Het was een rondje, geel met allemaal kleine windmolentjes erop in verschillende kleuren. Eenmaal thuis gekomen heb ik hem toen in de tuin gezet zodat hij daar door kon blijven waaien.

Maar nu weer even terug naar de creaties. Ik heb dus windmolentjes gemaakt alleen deze kunnen niet draaien. De eerste die ik gemaakt heb is van papier. Ik heb twee klueren papier gebruikt zodat het vrolijker en leuker eruit ziet. In het midden een kraal voor de finishing touch en bevestigd op een stokje dat ik paars geverfd heb.

Dit windmolentje is gemaakt van vilt. Door twee stukjes vilt op elkaar te bevestigen krijg je de twee kleuren. Ook dit molentje heb ik afgewerkt met een kraal en op de achterzijde een schuifspeltje bevestigd zodat hij in het haar te dragen is.

3 thoughts on “Creatief; windmolentjes

Ik lees jullie reactie graag

