WOT – Kapstok

De moeilijke woorden die ik niet elke dag gebruik vind ik lastig maar meestal komen de woorden en zinnen na even denken eruit rollen. Tot ik het woord van vandaag las dacht ik dus dat moeilijke woorden lastig waren. Maar vandaag is toch het tegendeel bewezen. Het WOT woord van deze week is kapstok.

Wat moet ik met het woord kapstok. Een woord van zeven letters, die ik elke dag gebruik maar nog weet ik er niks over te vertellen. Mijn jassen hangen eraan, hij is te klein of ik heb teveel jassen. Mijn sjaals liggen erop. Interessant is dit niet. Door mijn hoofd spookt nog iets wat ik associeer met kapstok maar dat zit in mijn hoofd hoe krijg ik dat in een blog? Ik ga het proberen.

We zijn vaak een kapstok met verschillende soorten informatie, de ene persoon hangt dit op de andere dat. Iemand haalt weer iets van je haakje af en hangt het niet terug weg informatie. Elk haakje wordt benut met informatie. De ene zwaar de andere licht. Sommige informatie blijft hangen, weken, maanden, jaren maar sommige informatie valt er gelukkig gelijk weer vanaf. De kapstok kan namelijk niet te zwaar worden want dan breekt hij en om hem dan weer op te bouwen zal je een hoop tijd en geduld moeten hebben.

 

Laat je kapstok niet te zwaar worden.

 

Deze blog  is onderdeel van #WOT elke donderdag een woord met een stukje tekst

 

2 thoughts on “WOT – Kapstok

Ik lees jullie reactie graag

