24 kitchen amandelkletskoppen

Rond etenstijd of op een zondagavond  is er echt niks op tv. Gelukkig hebben wij daar iets nieuws op gevonden. Vierentwintig uur per dag programma’s over alles dat met eten te maken heeft;

Gisterenavond zaten we dus weer te kijken en ik kreeg honger en zin om te bakken. We keken naar Rudolph’s Bakery. Hij was o.a. pindarotsjes en Amandelkletskoppen aan het maken. In de kast ging ik kijken wat er was om de Amandelkletskoppen te maken. Amandelen wist ik dat ik niet had maar wel chocola en rozijntjes dus amandelen vervangen door rozijntjes en chocolade?

Ik ging aan het bakken en zo moeilijk is het niet maar toch ging de eerste partij mis zoals je hieronder kunt zien.

Ik had nog een klein beetje over en gaf het nog een kans en die lukte beter. Om de koekjes zo mooi rond te krijgen heb ik ze vers uit de oven gelijk op een glas gelegd. Doordat ze dan nog warm zijn kunnen ze nog elke vorm aannemen. Je kan er ook een bakje van maken en er daarna ijs in serveren.

Zelf ook maken?

Ingrediënten

Amandelkletskoppen

  • 65 g boter
  • 120 g witte basterdsuiker
  • 50 ml sinaasappelsap
  • 35 g bloem
  • 75 g geschaafde amandelen

Smelt de boter. Meng de basterdsuiker met het sinaasappelsap. Roer de boter erdoor en voeg de bloem toe. Roer het beslag goed door elkaar. Roer de amandelen erdoor en laat het beslag circa 30 minuten opstijven in de koelkast. Verwarm de oven voor op 160 ºC. Schep met een eetlepel hoopjes beslag op een met bakpapier beklede bakplaat en leg er folie over. Druk het beslag plat met een pan, verwijder de folie en bak de amandelkletskoppen in de oven in circa 12 minuten goudbruin en gaar.

Op de website van 24 kitchen kan je een filmpje vinden

2 thoughts on “24 kitchen amandelkletskoppen

Ik lees jullie reactie graag

