Terugblik op 2011

Op de laatste dag van het jaar vindt ik het wel leuk om even terug te kijken op afgelopen jaar. Wat heb ik gedaan, bereikt, nieuwe ervaringen en wat maakte me gelukkig en ongelukkig.

Rijbewijs; In Januari ben ik begonnen met rijlessen voor mijn rijbewijs bij rijschool Adios uit Krimpen aan den IJssel. Mijn rijinstructeur was Asis. Elke maandagavond een uurtje en zaterdagmiddag twee uurtjes. Al snel moest ik richting Schiedam omdat het meisje die voor mij reed daar woonde. Af en toe was het eng maar wel erg leuk. Mijn theorie leerde ik elke dag en op 1 april het is geen grapje haalde ik mijn theorie in één keer. Na een tijd ging ik alleen op zaterdagmiddag rijden. 9 september was mijn eerste af rij moment en nee het ging niet gemakkelijk want is toch vreemd als er opeens iemand anders naast je zit en die ook nog eens bepaalt of je het rijbewijs krijgt of niet. Ik kreeg hem het besef kwam pas later maar als ik terug kijk ben ik enorm trots op mezelf zowel theorie als het examen in één keer halen.

Ahoy had in januari weer het boekenfestijn waar ik mijn nichtje mee heen nam. Dat was haar eerste keer en ze was meteen verkocht. Veel boeken zijn mijn mandje ingegaan. Helaas nog niet alles gelezen maar dat maakt niet uit.

Van het voorjaar ben ik voor het eerst bij acupunctuur geweest en dat is zo lekker en fijn. Ik stond er heel neutraal tegenover en ben er ook heen gegaan om te kijken of het wat voor mij was en dat is het. Ik ging erheen voor vermoeidheid, hooikoorts, andere allergien en armpijn. De eerste behandeling is ook gelijk een intake gesprek waar er dingen gevraagd wordt over gezondheid en familie. Dan wordt er een reinigingsbehandeling gedaan en daaruit kon ze al dingen zien wat ik heel erg apart vond. Zo kon ze zien aan een plek rondom een naaldje dat ik iets ergs had meegemaakt. Deze plek was namelijk vuurrood en groot. Dit klopte ook en ik heb niks gezegd eerst gevraagd wat het dan kon wezen welke richting op. Dat een onbekend iemand mij veel pijn had gedaan zei ze. Sinds die tijd heb ik geen last meer van de angst die bij die plek hoorde. Wat het was kan ik jullie dan nu ook vertellen zonder dat het me nog veel doet. Ik ben op 28 december 2007 gewapend overvallen op mijn werk waar ik op dat moment alleen was. Ik denk dat jullie wel begrijpen dat niet zomaar iemand dat kan raden. Op dit moment ga ik nog één keer in de maand erheen om even mijn lichaam in balans te houden/krijgen. Het is heel ontspannend en even een momentje voor mezelf.

In april was ik mijn lange haar zat en wou ik wat anders. Ik had gehoord dat je 25 cm haar kan doneren en heb ik dus 25 cm van mijn haar afgeknipt. Soms vond ik het te kort maar dan hoefde ik alleen maar te denken aan de mensen die ik er blij mee gemaakt heb en vond ik het zo erg niet meer.

Juni de maand waarin ik 26 werd heb ik mezelf getrakteerd op een Jill- E deluxe gadget bag voor mijn camera. Ben ik begonnen aan de 30 day photography challenge en heb ik van me ouders een abonnement op Flow magazine gekregen. Mijn eigen mannetje heeft een wacom bamboo tablet voor me gekocht waar ik zo enorm blij mee ben.

Augustus begon onze korte vakantie samen maar waar we maar al te goed van hebben genoten. We zijn toen gaan samenwonen in mijn huisje. Veel hoefde er niet meer verhuisd te worden alleen een groot bed wat enorm zwaar was om naar boven te tillen en vooral het laatste ieniminiesmalle trapje op was een enorm karwei.

Utrecht heeft het boekenfestijn in september en daar zijn we heen gegaan met mama, me zus, tante en nichtje en wat hebben we heerlijk lopen kijken en kopen.

Auto; Mijn rijbewijs had ik nog niet want die kon ik pas de dinsdag erna aanvragen maar voor een auto ging ik alvast kijken en ik vond er gelijk een en ben tot de dag van vandaag nog steeds blij met mijn keuze want hij past bij mij. Heb er al veel kilometers opzitten schiphol, friesland zandvoort een paar keer utrecht.

Mijn zus kwam na drie weken weer terug uit Amerika!

Nu ik een auto heb ben ik ook minder actief bezig want anders fietste ik elke dag 22 km weer of geen weer ik zat op mijn fietsje. Af en toe een paar kilometer minder omdat ik onderweg mijn papa tegen kwam maar over het algemeen 22 km per dag vijf dagen in de week. Dus toen VGZ met de post van start to run kwam vond ik dat wel leuk en ben ik weer gaan hardlopen en ik vind het heerlijk vooral in de avond om even alles van de dag te vergeten.

De overstap naar wordpress heb ik in november gemaakt en bevalt me tot nu toe erg goed.

Wat was er verder nog in 2011; een enorm creatief jaar met creaties die ik niet had verwacht te kunnen maken zoals mijn gilletje. Druk op werk maar ook thuis. Leuke uitstapjes gedaan zoals de dierentuin, het loetbos, kralingsebos en het strand.

Waar ik trots op ben; mijn rijbewijs.
Wat heeft me blij gemaakt; samenwonen.
Wat heeft me minder blij gemaakt; de pijn in mijn arm die is terug gekeerd maar daarvoor ben ik nu hard aan het trainen.
Wat heb ik geleerd; Dat ik af en toe meer tijd nodig heb voor mezelf even rust even niks en dat doen geeft je daarna veel meer energie en dat hardlopen heerlijk is.

Waar zijn jullie trots op, blij mee, minder blij mee, wat heb je geleerd?

4 thoughts on “Terugblik op 2011

  1. Wat een ontzettend leuke/mooie dingen allemaal! Klinkt als een goed jaar haha. Ik ben heel blij dat ik mijn MBO diploma binnen heb & nu verder kan op het HBO. Dat is voor mij wel het ‘grootste’ ding van 2011 denk ik. Fijne jaarwisseling!

  2. Ik vind het erg leuk om dit soort terugblikken te lezen.

    Ik zelf ben er trots op dat ik ondanks alle tegenslagen mijzelf ben gebleven. Ik sta zelfs nog positiever in het leven dan ervoor. Ik heb meer over mijzelf en andere mensen geleerd.

    Ik ben minder blij met het afscheid dat ik heb moeten nemen van mijn ouders. Maar het heeft mij wel dichter bij mijzelf en mijn familie gebracht. Ik ben er achter dat alles mede ten goede werkt. (een uitspraak uit de bijbel, en dat terwijl ik niet eens gelovig ben)

    Voor het nieuwe jaar wens ik je al het goeds en natuurlijk gezonde kilometers met je auto en met start to run toe 🙂

    Groetjes Deborah

Ik lees jullie reactie graag

