Hardlopen 5 km

Zes weken trainen, drie keer per week, ongeveer 30 minuten per keer. Dit allemaal om vandaag bij les 18 in één keer 5 kilometer te kunnen hardlopen.

Ongeveer 10 weken geleden begon ik met start to run met Renate Wennemars op mijn ipod. Doordat het donker werd in de avond uren kon ik pas weer lopen toen mijn lichtjes besteld en gearriveerd waren. Dit duurde twee weken en dat was dan ook de reden waarom ik 8 weken geleden opnieuw ben begonnen. De eerste les ging gemakkelijk en ik had al zin in de tweede les maar hield me netjes aan de twee dagen rust. De laatste twee weken heb ik me minder aan de rust dagen gehouden afgelopen week heb ik donderdag vrijdag en zaterdag gelopen. Waarom ik me niet aan het schema hield mag jullie duidelijk zijn als jullie ook in Nederland wonen en naar buiten hebben gekeken. Inderdaad het alom bekende in ons landje; regen! Als het een beetje regent zoals donderdagochtend dan vindt ik het niet erg maar als het plenst dan sla ik toch eventjes over.

Maar hoe is het vandaag gegaan heb ik de 5 kilometer uit kunnen lopen? Met enorm veel trots kan ik zeggen dat ik hem heb kunnen uitlopen zonder te stoppen.

Op mijn ipod werd ik aangemoedigd door Renate Wennemars. De loop had 30 minuten ongeveer moeten duren maar wel afhankelijk van hoe hard je loopt. Ik ben rustig aan gaan lopen want ik heb nog last van een ontstoken spier en wou daarom niet te hard van stapel lopen. Toen de 30 minuten over waren heb ik op mijn telefoon gecheckt hoeveel ik had gelopen en ben door gegaan tot de doelstelling 5 kilometer. In 43:47 heb ik mijn doelstelling gehaald.

Hoe nu verder? Mijn doelstelling is bereikt maar wat ga ik nu doen want het is zonde om wat ik in 6 weken heb opgebouwd zomaar te laten versloffen. De opvolger heb ik dus al gevonden. Ik heb 5 kilometer voor beginners gedaan en nu ga ik 5 kilometer medium proberen.

4 thoughts on “Hardlopen 5 km

  1. Wat knap van je! Mij lukt 5 kilometer nog niet, ondanks dat ik nu al sinds september hardloop. Mijn looptempo is ook echt ontzettend langzaam (niet zo gek als je ziet hoeveel kilo ik mee moet sjouwen! haha) maar ik heb een aantal weken geleden wel 4 kilometer gehaald! Per ongeluk wel mijn Runtastic statistieken gewist maar ik heb ’t wel gedaan =D Succes met het vervolg!

  2. Ik vind het knap! goed gedaan. Nu op naar 10 km 🙂
    Zelf vind ik het leuk om kleine wedstrijdjes te lopen. Niet voor de prijs. Maar voor een doel. Ik heb gelukkig een aantal vrienden en familieleden die dit ook doen. Erg leuk om met een groepje te gaan.

Ik lees jullie reactie graag

