Ik was twaalf en fietste naar school

Als ik de tijd had gehad was dit boek in één keer uitgelezen. Nee het was geen leuk boek maar een interessant boek met een indrukwekkend verhaal. Ik was twaalf en fietste naar school gaat over Sabine Dardenne, twaalf jaar oud als ze door Marc Dutroux en zijn handlanger van haar fiets wordt gesleurd, in een busje wordt gedrogeerd en naar een onbekend huis wordt gebracht. Wat ze allemaal meemaakt is niet te bevatten. Twaalf jaar en dan al seksueel misbruikt worden is niet normaal. In het boek wordt dit gelukkig niet in detail verteld, ik denk ook niet dat het noodzakelijk is want iedereen begrijpt wel wat er dan gebeurt.

Tachtig dagen heeft ze geleefd in gevangenschap, in een kelder waar je gillend uit wilt lopen. Stoppen met lezen kon ik niet bij dit verhaal en ik raad het iedereen dan ook zeker aan om te lezen. Ze beschrijft heel goed hoe hij haar heeft gemanipuleerd. Hoe ze is gedrogeerd en hoe ze zich vermaakte wanneer hij er niet was en wist welke dagen het waren.

Ik lees jullie reactie graag

