Tuturial Oorbellenrek

Dit wordt mijn eerste tuturial dus mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag en pas ik het aan.

Nodig voor het maken van een oorbellenrek
* Doosje
* Inpakpapier
* Lijmspray
* Snijmat
* Stanleymesje
* Lint
* Punnikprikker
* Schaar
* Matje voor te prikken
* Liniaal
* Foam of karton

 Je begint met rondom 2 cm op het doosje af te tekenen. Op de eerste lijn zet je puntjes om de 1 cm let op dat je wel op een even aantal uit moet komen, anders moet je de afstand iets groter of kleiner houden.

 Waar je de puntjes hebt neergezet prik je gaatjes. De volgende rijen teken je ook af en daar zet je ook gaatjes, ik  heb 6 rijen gedaan voor normale oorbellen, daarna heb ik een rij gedaan voor wat grotere knopjes en voor lange oorbellen en je gebruikt je oorbellen voor de afstand te bepalen tussen de rijen.

 In de bovenkant maak je twee gaatjes die allebei even ver uit het midden staan.
Maak van foam een plaatje dat even groot is als de bovenkant maar plak deze nog niet vast. Spuit de voorkant in met spuitlijm en beplak hem met papier, houd voldoende over voor de zijkanten.

Leg de doos met het papier naar beneden op tafel en knip een hoekje zoals hiernaast. Lijm de lange zijkant en vouw het losse stukje naar de boven of onderzijde en plak het vast. Vouw het laatste stukje naar binnen en plak het aan de binnenzijde vast. Plak van de bovenzijde de binnenkant niet gelijk vast.

 Maak de gaatjes aan de bovenkant iets groter met een schaar. en doe het lint erdoorheen. Knoop het aan de binnenzijde aan elkaar en plak de foam eroverheen. De foam dient voor sterkte. Plak ook de bovenzijde nu naar binnen. Houdt het deksel tegen het ligt en prik de gaatjes door. Nu kun je je oorbellen erin hangen.
Mijn eindresultaat
Ik lees jullie reactie graag

